Dag 07 - Vänner

Oh, vad härligt att få skriva om sina vänner, för de måste ju vara bland det allra bästa i världen.
Jag som person är en sån där tjej som inte gillar att ha tusen vänner utan hellre några få som jag verkligen trivs ihop med, har dock lite svårt för att när jag väl fäst med mig vid en fin vän och den inte längre visar sig vara så fin, så har jag svårt att bryta kontakten (Bara för att de förmodligen är så otroligt bra.)

Tänkte köra en kort beskrivning utav mina allra närmsta vänner, ni som inte kommer med, ni är coola ändå och jag gillar er med såklart.

Johanna Wessbergh:
Min trogna partner in crime, vindrickare och impulsiva vän. Hon är precis allt det där som man behöver,
hon ställer alltid upp, finns där och är nog den mest knasigaste utav mina vänner. Hon kommer på så mycket påhitt så man nästan blir knäpp mellan varven. Det är vännen som ringer och frågar om man inte ska ses sådär mitt i natten, vännen som shottar på krogen när vi går på pencellin, hon som frågar en snygg kille om han tycker jag ser bra ut för tre ciggaretter, tjejen som får för sig några timmar innan kryssningen är slut att vi ska ta oss ett par grogg till (enbart för att det känns så deprimerande att kryssningen börjar ta slut) och den som får mig att vilja vika mig av skratt när hon generat berättar om att hon FAKTISKT pruttade en gång, och vaknade av att hon asgarvade. (Johanna är inte så stor i det som vi kallar för pruttar.)



Johanna Berling:

Min inte äldsta, men min nästäldsta vän, som jag var tightas med i hela världen. Folk frågade inte om Corre eller Jojo skulle komma, utan när Corre och Jojo skulle komma. Vi är med i en video det det står ''vem är egentligen hjärnan bakom dem?'' (Frågan är ju vem som är det, och påtal om videon, behöver vi ju inte nämna VILKEN slags video det är). Vi var så otroligt smarta så vi t.om. hade en tag som hette ''COJO'' för att visa hur bra vi var ihop. Vi är dem som kallades ex och kex på vår skolavslutningsmiddag i nian och det är vi nog fortfarande. Hon är världens roligaste, den som gått med mig enbart för att gå förbi en mormonkyrka, den tjej jag har fått dragit hem när hon druckit upp sin pappas halva 70'is, vännen som flyttat med mig till Karlstad för att plugga, men sedan inte pluggat tillräckligt ändå. Vännen som levt på köttbullar och makaroner, och trott att det gick att leva på i månader. Hon är den som gått med mig framåt tillbaka till åby, bara för att träffa snygga killar. Och hon är den vännen som skrattar när en stackars tjej spillde ut alla sina popcorn precis när hon köpt dem.



Emelie Andersson:
Min fin, fina Emelie. Hon är min absolut äldsta och tryggaste vän, otroligt braiga Emelie.
Emelie är tjejen som man behöver när man behöver lite chill i sin vardag, när ens liv är alldeles upp och ner och man behöver någon som ordnar till det genom att bara kliva innanför ens dörr, hon är en sån god lyssnare, och kompis. Emelie är också tjejen som är världens grinigaste när hon är hungrig, och när man säger åt henne ''är du hungrig?'' så blir hon ännu surare, hon är den som alltid kommer med de lite mindre smarta råden om vad som vore bra, te.x om hur hon skulle färga sitt hår, eller hur ont och arg hon var när hon färgade slingor. Hon är den som blir karate och vrålar i mitt öra hela kvällen ''BRÖST OCH RUMPA, det är ALLT som behövs!!'' på Otten, och hon är den vännen som berättar samma historia 5 gånger om och tror att man antingen har glömt den, eller att man tyckte det var så roligt så att man ville höra det ännu en gång. För säger man ''Emelie, jag har redan hört det där'' så svarar hon lite lätt bekymrat: ''Eh, jaha.. MEN det var SÅHÄÄÄÄR'' och fortsätter på historian.



Erica Ohlin:
En av mina nyfunnaste vänner, ett riktigt fynd måste jag säga. Erica hittade jag genom en gullig tjeja vid namn Ella, och på något vänster så fann jag Erica och det var nog en av det bästa saker som kan ha hänt. Henne har jag ännu inte allt för mycket minnen med ännu, men hon är verkligen världens omtänksammaste tjej och min östermalmstant (hon har en såndär hemsk päls på huvudet, som jag tycker östermalskärringar har) och den som tränar så hårt så att hon inte kan gå på jobbet sedan. Hon är tjejen som ramlar inför alla elever, inte bara en vurpa inför våra elever, utan två, den andra för en hel skolgård mitt i allt. Jag har nog aldrig sett henne lika generad som då dock, så det var rätt gulligt.



Martin Lembke:
Oh
, vart ska man ens börja? Man kan göra det kort genom att skriva DRAMA. Men då beskriver jag ju inte min fina vän. Runt Lembke finns det aldrig en lugn stund, förutom när han sover möjligtvis, men då snarkar han. Han är en vän som älskar att laga mat, och gärna lagar den en till en (för att han menar på och ger mig en sån där badluck blick om att jag inte kan laga mat??!) Han är den som röjer runt på Hugos som att alla vet vem han är (och dessutom gillar honom) och killen som dansar runt en strippstrång i Amsterdam för att få Jojjo lite glad igen. Han är killen som fiser äckligast i världen, och vännen som alltid kommer på det värsta skämten bara för att göra en glad. Han är vännen som skriver ''bajs'' på min vodka istället för mitt namn, bara för att han gör sig rolig på min otroligt låga-humor, så att jag nästan gång jag ser vodkan börjar asgarva och folk omkring mig undrar vad i hela fridens namn det var som var så roligt med det. Han är fin min vän.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0