Dag 03 - Mina föräldrar

Mina föräldrar, ja det kan ju bli spännande. Vi kan då börja med att de levde ihop fram tills jag var ungefär 10 och vi levde i en villa i fyrby, sådär lagom Svenssons. Det var jag, min syster, bror, mor och far. Och för att inte glömma så hade vi ju också en katt, vid namn Socker. Han var sådär lagom cool, dödade fasaner och sånt där annat skillat som katter inte brukar kunna. Och nej, mor och far, jag förlåter er fortfarande inte för att jag trott i 8års tid att Socker fick flytta till mammas kompis i Norge när ni skiljde er, när han egentligen hade avlivats. Dåligt, men ja okej, ganska förstårligt.

Min mor, vem är hon?
Hon är kvinnan jag levt ihop med enda sen deras skiljsmässa, den som format mig till den jag är idag och fått mig att stå där jag är idag. Som person är hon otroligt vänlig, gullig och gör allt för att finnas där för en. En person man alltid kan räkna med att hon finns, för det gör hon alltid, oavsett vad. Hon är gladast när hon har lite extra pengar i plånkan, när hon varit ute hos sin häst eller när livet helt enkelt rullar på. Hon gillar sin häst otroligt mycket, och det är jag glad för, även fast jag tycker han är lite småläskig.

Fem goda egenskaper hos min mor:
Ställer alltid upp, Charmig, ärlig, tolerant och rolig. Framför allt rolig, en riktigt rolig mamma helt enkelt, inte sådär tråkig svensson mamma.


Fem dåliga egenskaper hos min mor:
Dåligt morgonhumör, blir lätt stressad och sur, gillar att kolla på Glamour (vilket är ett skitprogram), inte alltför social utåt.




En gammal ful bild, men huvudsaken är ju att det är min mor på bild. Hon till rött är inte jag. (Önsketänkande.)

Då blir det nu över till min far,
min far vem är han, ja du. Han är en gubbstrutt som bodde uppe i Arbro i några år men han flyttade sedan tillbaks hit för att ha närmre till sina barn, han är nu bosatt i Kimstad och vi ses någon gång ibland. När vi väl ses brukar man få god mat, kramar och trevligt sällskap. Han är en klass för sig, men såklart världens gulligaste. Han är rolig och han berättar saker för en som kommer från ingenstans. :)

Fem goda egenskaper:
Snäll, omtänksam, ställer väldigt mycket upp, givmild och min far. Haha nävars, han är världens bästa, han bjussar alltid på fina saker, så som goda skratt, trevligt sällskap och mat. Det är en fin gubbstrutt.


Fem negativa:
Inte särskilt duktig på att laga mat eller pålitlig, dåligt morgonhumör (vilken tur att jag fick ärva det, jag är dig evigt tacksam!) och blyg utåt.




Ni ser självklart vem jag ärvt mina biffiga gener ifrån, hoppas jag?!! Va, nahe, vad synd..



En gång när jag fick provköra en moppe, det var dagen då jag och Johanna nästan miste våra liv eftersom jag körde som en kratta. Men vafasen, det var ju roligt så länge det varade.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, snyggit foto på Jukka då!

2010-12-02 @ 23:20:33
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Corinne

Mm, visst äre! ;)

2010-12-03 @ 06:46:24
URL: http://corinnnel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0